Дългогодишната употреба на кофеинови продукти не крие опасност от преждевременна смърт

август 11th, 2009
Сподели във Facebook

tless ilovecoffee 150x150 Дългогодишната употреба на кофеинови продукти не крие опасност от преждевременна смъртНапротив,дори намалява риска от сърдечно заболяване. Досега проучванията даваха противоречиви резултати по темата.

В Унивреситета Autonoma de Madrid, Испания е проведено изследване сред 84 214 жени и 41 736 мъже за периода 1980 - 2004г. Консумациата на кафе (до шест чаши дневно) не е асоциирана с летален риск, напротив сред жените дори е установена по-ниска смъртност макар и в малка степен. Не се открива и връзка между приема на кафе и смърт от злокачествено заболяване.

Ефекта на кофеина и други стимулираши съставки на кафето винаги са били обект на интерес по отношение влиянието на здравето. Установявано е освен това, че то може да бъде източник на антиоксиданти и други вещества, протектиращи ни срещу свободните радикали с ключова роля в ред заболявания като рака, исхемичната болест на сърцето. През януари т.г. беше установено, че консумацията на кафе е свързана с по-ниска честота на рака на яйчниците. За бременните данните са противоречиви - някои асоциират кофеина с риск от преждевременно раждане, друго отричат наичието на такъв.
Източник: puls.bg



Етикети: , , ,

Напиши коментар

Категория: Здравословно
,