Цветята даряват здраве

февруари 8th, 2009
Сподели във Facebook

bamboo Цветята даряват здравеРастенията у дома не само създават красота и уют. Те са и полезни за здравето - както за психиката, така и за физиологията. Изследвания показват, че отделните растения могат да спомогнат за преодоляването на различни здравословни проблеми.

Дизайнерите на интериор знаят, че домашните растения добавят живот на стаята. Но саксиите с цветя правят много повече - те добавят и здраве.

В продължение на години изследвания показват, че някои растения ни помагат да се преборим с настинката, а други - да преодолеем стреса и напрежението. Експертите ни съветват да слагаме колкото може повече зеленина у дома.

Вижте кое за какво ще ви помогне:

Бамбукът

Психолозите смятат, че всяко наличие на зелен цвят в стаята вече действа успокоително. Според тях това е заложено у човека от самата еволюция - по-близо до природата! Дори да го вземете съвсем малък, бамбукът при подходящи условия на отглеждане бързо ще напълни стаята ви със зеленина. Изследвания показват, че зеленината спомага за намаляване на кръвното с 4-5 пункта.

Теменужка, драцена, филодендрон

Листата на растенията отделят вода (при тяхното “дишане) и по този начин запазват по-висока (с до 5 %) влажност в помещенията, които изсъхват от отоплението през зимата.

По този начин те допринасят за намаляване податливостта на човешкия организъм към вирусите на настинката и грипа, като не позволяват на лигавиците в гърлото и носа да загубят оптималния си баланс на овлажняване.

Палми и други субтропични растения

С големите си и много като количество листа те помагат за пречистването на въздуха, в който се разтварят и различни вредни химикали и замърсители, показват резултатите от наблюдение, проведено в Австралия.

Намалявайки нивото на токсините, растенията “дават” на въздуха и повече кислород.

Бегония, ягода, царевица

Според ново изследване на учени от университета на щата Тексас, хората, които работят в помещения с цветя, показват с до 13 % по-висока способност за концентрация и креативност.

Типът на растенията не е от толкова голямо значение колкото това да ги има, твърдят американските специалисти, но все пак препоръчват цветя с красиви цветове, които не “чакат” пролетта, за да покажат цялата си красота. /Actualno.com



Filled Under: Градината

10 метода да намалите мазнините в храната

февруари 8th, 2009

food 10 метода да намалите мазнините в хранатаРазличните диети за намаляване на теглото идват на мода и си отиват. Но без значение какво чувате и четете, ограничаването на консумираните мазнини (особено наситени) е в основата на почти всяка рецепта за отслабване.

Предлагаме ви десет, препоръчвани от диетолозите, начина да намалите мазнините в храната си:

1. Охлаждайте храната.
Независимо дали ще ядете супа или нещо “по-серизно”, изстудете я и отстранете мазнината, която евентуално ще се появи по повърхността.

2. Купувайте обезмаслени продукти.
Прясното мляко например, което почти не съдържа мазнини, може да ви се стори отначало леко безвкусно или прилично на вода, но ако го използвате редовно, бързо ще привикнете към вкуса. Същото важи и за другите млечни продукти, без или с ниско съдържание на мазнини.

3. Гответе с предварителен план.
Намалете използването на олио или масло, когато пържите. Изобщо - опитайте да избягвате пърженето. В повечето случаи то може да бъде заменено с варене, готвене на пара или грил.

4. Никакви жълтъци.
В яйцата именно той съдържа почти цялото количество мазнини и холестерол. При повечето блюда, едно цяло яйце успешно може да бъде заменено от два белтъка.

5. Откажете се от маслото и маргарина.
Ако сте решили да изядете една намазана филия, нека е с маргарин от растителен произход - ябълка, тиква или друг плод. Ако пък искате да си направите кекс, сложете два пъти по-малко мазнина, отколкото пише в рецептата - това няма да се отрази на вкуса му.

6. Никакво олио в салатата.
Вкусът, който то придава, може успешно да бъде заменен от някакъв дресинг с ниско или въобще без съдържание на мазнини. Същото важи и за соса за спагетите.

7. Бобов протеин.
Поне 1-2 пъти седмично заместете храната, съдържаща месо, с такава, която е приготвена от боб, грах, леща или друго растение от същото семейство.

8. Ограничете месото.
Дори в този случай подбирайте такова, което съдържа по-малко мазнина - например телешко или пилешко. Дори така не забравяйте съвета под № 1.

9. Ползвайте заместители на месото.
Най-често у нас това са продукти, съдържащи соя. Във всички варианти в тези продукти може да се съдържат незначителни количества наситени мазнини. При този избор можете да запазите количеството храна, което сте свикнали да консумирате.

10. Мястото на десерта.
Ако ще е сладолед или крем, нека е приготвен от обезмаслено мляко. Топингите могат да се ползват неограничено (поне от гледна точка на липсата на мазнини в тях!)./Chudesa.net

Filled Under: Диетите

От хляба не се напълнява

февруари 2nd, 2009

bread От хляба не се напълняваКойто си хапва хляб на обяд и вечеря, по-малко рискува да преяде. Диетолозите са на мнение, че здравият човек, без да се притеснява за своята талия, може спокойно да си изяжда по 300 г хляб на ден. Освен това ще снабди организма си с достатъчно количество витамини и полезни вещества - повярвайте, в хляба те никак не са малко.

В хляба се съдържат витамини от групата В, без които са невъзможни здравият сън и доброто настроение, витамин Е - признат борец с преждевременното стареене. Хлябът съдържа и желязо, толкова необходимо на кръвта ни, и полезния за нервната система магнезий. Доказана е и друга полза от хляба - тези, които си ядат хляб, по-рядко се оплакват от очни проблеми. А хлебната коричка е не по-лоша от четката за зъби, за да изчисти зъбния налеп. Меката част, наред със слюнката, нормализира киселинно-алкалната среда в устната кухина и препятства възникването на кариес. /Figurata.com

Filled Under: Диетите

3 стъпки към красивите ръце

февруари 2nd, 2009

hands 3 стъпки към красивите ръцеПредлагаме ви 3 елементарни стъпки към красивите ръце:

1. За да са красиви вашите нокти, те преди всичко трябва да са здрави. Ето защо като първа стъпка за тяхната грижа ви предлагам една много лесна и полезна процедура. Тя ще помогне за заздравяване на роговия слой и отстраняване на тъмните петна от ноктите. Изцедете сока на един лимон и потопете пръстите си в него. Оставете да действа десетина минути и след това масажирайте нокътните плочки. След лимоновата баня измийте ръцете добре и ги намажете с крем, тъй като е възможно сокът да изсуши кожата.

2. Втората стъпка е да оформите маникюра в желаната форма. Избягвайте металните пили - те са груби и могат да увредят ноктите и кожата около тях. Когато пилите, старайте се да извършвате кратки движения в посока върха на ноктите. Това ще ги запази по-здрави. Избягвайте да изрязвате кожичките им. Те са естествена преграда срещу микроби. По-добре ги избутвайте към нокътното дъно. За целта използвайте специални инструменти от щадящ материал - например меко дърво.

3. Сега трябва да се лакирате. Моят съвет е преди това да полагате заздравител за нокти. Нанесете един пласт от лака. Когато изсъхне напълно, повторете. За допълнителен блясък можете да завършите лакирането с пласт гланц.

Ръцете ви ще изглеждат много красиви с добре поддържан маникюр. Както сами виждате, това въобще не е трудно. Така че направете го и ще подавате ръка за поздрав или целувка без никакви притеснения. /Chudesa.net

Filled Under: Красива Мама

Сливите са новата “суперхрана”

февруари 2nd, 2009

slivi Сливите са новата суперхранаСливите са новата “суперхрана“, считат учените. Те открили, че този плод съдържа толкова антиоксиданти, колкото и боровинките.

Известно е, че боровинките са много полезни за здравето заради антиоксидантите, които се съдържат в тях. Според различни изследвания те помагат за предпазване от болести. Д-р Дейвид Бирн от АгриЛайф Рисърч, част от Texas A&M University System, съобщи, че тестовете показали, че в една слива се съдържа почти същото количество антиоксиданти, колкото в шепа боровинки.

Антиоксидантите са молекули, които забавят или предотвратяват производството на свободни радикали, които увреждат клетките. Катрин Колинс, главен диетолог в болница Сейнт Джордж в Лондон, приветстват откритието. “Сливите са много полезни за нас и освен това са евтини. Ако всеки изяжда по две три сливи на ден, това ще бъде чудесно”, заявява тя. /БГНЕС

Filled Under: Здравословно
,